7:00 – 8:10 |
Zajęcia opiekuńcze, inicjowanie rozmów z dziećmi przychodzącymi. Zabawy swobodne – stwarzanie sytuacji zabawowych sprzyjających realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym, kompensacyjnym, stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. |
8:10 – 8:30 |
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, powitalno-integracyjne przy muzyce; przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, rozwijanie nawyków higienicznych i samoobsługowych. |
8:30 – 9:00 |
Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków połączonego z nauką posługiwania się sztućcami i zastawą stołową; pełnienie dyżurów. Czynności porządkowe, rozwijanie nawyków higienicznych i samoobsługowych. |
9:00 – 10:30 |
Zajęcia kierowane i niekierowane. Tworzenie sytuacji edukacyjnych organizowanych przez nauczyciela w formie zabaw, ćwiczeń, doświadczeń, gier, itp. wynikających z realizacji podstawy programowej w celu zdobywania i poszerzania wiadomości; rozwijanie i doskonalenie umiejętności i sprawności oraz samorealizacji w różnych formach aktywności (poznawcza, słowna, plastyczna, muzyczna,ruchowa). Budowanie zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym. Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10:30 – 11:45 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (zabiegi higieniczne, doskonalenie czynności ubierania się). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki, spacery. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych (niska temperatura, duże opady deszczu, zła jakość powietrza) gry i zabawy sportowe w sali; zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. |
11:45 - 12:00 |
stolikowe zabawy paluszkowe, gimnastyka buzi i języka, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Przygotowanie do obiadu - czynności porządkowe, rozwijanie nawyków higienicznych i samoobsługowych. |
12:00 – 12:30 |
Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków połączonego z nauką posługiwania się sztućcami i zastawą stołową; pełnienie dyżurów. Czynności porządkowe, rozwijanie nawyków higienicznych i samoobsługowych. |
12:30 – 14:30 |
Relaksacja – słuchanie bajek, opowiadań, muzyki relaksacyjnej. Zabawy tematyczne, konstrukcyjne, zabawy i gry stolikowe w małych zespołach podejmowane spontanicznie przez dzieci, zabawy ruchowe w ogrodzie, spacery. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i stymulujące, ćwiczenia utrwalające wiadomości z programowych zajęć edukacyjnych. Dzieci młodsze – poobiedni odpoczynek na leżakach przy muzyce, bajkach terapeutycznych, czytanie literatury dziecięcej. |
14:30 – 15:00 |
Podwieczorek – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków połączonego z nauką posługiwania się sztućcami i zastawą stołową; pełnienie dyżurów. Czynności porządkowe, rozwijanie nawyków higienicznych i samoobsługowych. |
15:00 – 17:30 |
Gry i zabawy na powietrzu lub w sali – zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań z niewielkim udziałem nauczyciela; gry i zabawy stolikowe; praca w zespołach lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym i z dzieckiem zdolnym; zabawy ze śpiewem; indywidualne rozmowy z dziećmi na temat wydarzeń dnia. |